Gotta polisen underlig hängning

Hmmm, det vart lite missvisande rubrik, borde nog snarare vara "Gotta, polisen, underligt & hängning" istället.


Gotta

Tänk vad underbart gott det är med kaffe, jag menar, vad skulle livet vara utan kaffe?
Och som inte vore nog så var det idag kompletterat med Ingelas lussebulle och några pepparkakor, kan bara inte bli bättre.
Eller, jo, det kan bli bättre, för det däringa automatkaffet man har på jobbet är visserligen ganska gott för att komma från en automat, men det finns inget kaffe som kan mäta sig med det man kokar ute i skogen över öppen eld, okej, atmosfären gör mycket, men det som görs i skogspannan får en lite rökigare touch.
Kaffekokning i skogen
Nog säger bilden mycket om hur gott kaffet kommer att bli.

Polisen

När jag passerade Vitvattnet idag med tåget så såg jag polisen stå och ha trafikkontroll, okej, självklart så är jag med på att man ska försöka få bort fortkörare osv. Men hallå? Hur mycket trafik är det i Vitvattnet? Ibland känns det bannemig som om tåget passerar oftare än bilarna och tåget passerar 4 gånger om dygnet.
Jag vart lite orolig att polisen skulle stoppa mig bara för att ha något att göra.


Underligt

En reflektion som jag inte förstår, bortsett från att Murphy ska ha nått att göra, är varför, när man kör tåg, så ska t.ex. körläge 4 vara förmycket pådrag och körläge 3 förlite? blir ju lite hattigt.


Hängning

När man t.ex. ska bekräfta att man har uppfattat en signal från t.ex. en tågklarerare så kan man ge en ljudsignal "Uppfattat" dvs. en kort tutning. Idag när jag passerade Morjärv så skulle jag besvara signalen "Körtillstånd" från tågklareraren med "Uppfattat", problemet vart att tutan hängde sig så det höll på bli ljudsignalen "Tåg kommer", som är en 3-5 sekunder lång tutning, men det misstänker jag att han redan såg.


Kommentarer
Postat av: Lars-Gunnar Åström

Jo du Martin, jag har ofta druckit kaffe kokad över öppen eld. Vi använde en halv-liters Gevalia pappersburk som far gjort hål igenom och trätt järntråd. Då vi var och fiskade gjorde vi alltid upp eld. Minns du korven (den riktiga falukorven utan kött)? Vi hade med oss och skar ut och grillade på en egenhändigt gjord grenspets och Gud vad gott det var. Nu idag är korven bara skit för jag tycker inte om köttbeblandad sådan.



Ja, det var tider och det var under 1960-talet.

Ha det bra

Lars-Gunnar

2010-04-13 @ 22:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0