Halt x 2 m.m.

Och då menar jag både halt och halt, dvs. jag blev halt efter jag halkat två ggr i halkan.

Efter en tids töande och regnande så har det blivit halt så in i h-vete på gården hemma. Jag skulle hjälpa Ingela att köra ut bilen från gården i halkan, först så drattar jag på ändan på väg till bilen, ont som fan blir det ett tag efteråt hela vägen upp från svansen till nacken, blöt i ändan vart man också. Sen efter att jag kört till mindre halare plats så när jag går tillbaka till huset så halkar jag till i sidled och landar på vänster ben och arm som resulterar i lättare hälta ett litet tag, nåja det onda har nu iallafall försvunnit. Måste dock hämta mer sand för en paniksandning av gård och uppfart.

Skönt nu med långledigt, fridagar fredag, lördag, söndag & måndag. Lördag och söndag passar vi på att göra 08 osäkert och hälsar på några bekanta m.m.

Sen det där med minnet, när man på jobbet har överliggning i Vännäs så sker detta i olika lägenheter, nyckel till detta hämtar man ut på orderrummet och sen när man kommer tillbaka efter användning så hänger man tillbaka nyckeln. Det är inte alls ovanligt att man råkar få med sig nyckeln till sin hemmaort, men då är det bara att säga till nästa förare som ska till Vännäs att den tar med sig nyckeln.
Självklart så skulle detta drabba mig igår och som att göra det mer invecklat så upptäckte jag inte det förrän jag kom hem, 4 mil från min stationeringsort. SUCK!!! Bara att snabbt ringa upp personalfördelningen och höra när rummet ska återanvändas, självklart så skulle det ske redan samma kväll. Bara att snabbt ta sig tillbaka till jobbet för att där invänta den förare som skulle ha rummet och sen fara hem på nytt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hörru det här börjar ju bli riktigt illa! Du glömmer bort att hälla upp kaffet och nu glömmer nyckeln! Inte okej, verkligen inte okej.. Hur mår du egentligen? ;P Eller är det åldern som börjar ta ut sin rätt? :o Hoppas ni får det suveränt i Estocólmo! :)

2009-11-27 @ 23:56:32
URL: http://fraknigafroken.blogg.se/
Postat av: Petra

Ajajaj, inte bra där Martin :) Allt bra annars?

2009-11-28 @ 00:19:59
URL: http://pettras.blogg.se/
Postat av: Martin

Vänta du bara Terrorese, snart är du själv där.



Det är bara bra med mig, Petra, annars så hade jag kanske inte bjudit på mina blunder såhär...

2009-11-28 @ 04:41:53
URL: http://ospa.blogg.se/
Postat av: Matte

Det är klart det är åldern som är orsaken, han är ju närmare pension än systembolags-myndig =P

2009-11-30 @ 18:50:36
URL: http://lokforarjavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0