Sådär...

...blev det med omdesignen på bloggen. Lite småfix som jag ska rätta till, sen är jag klar.

Visst, jag gillar att köra på Haparandabanan, jag söker till och med turer dit, men i december vart det två turer per vecka och bägge turerna efter varrandra, ok, smällar man får ta, lite tjatigt bara, variationen uteblir, bättre med en tur per vecka och om det skulle bli två så vore det skönare om dom skulle vara utspridda.
Men, vad händer?
Jo, personalfördelningen ringer och säger vad jag ska göra på en av mina beredskapsdagar under december, gissa vad?
Jo, du trodde rätt, jag ska till Haparanda ytterligare en gång den första veckan i december, vilket resulterar i tre Happis-turer av tre arbetsdagar den veckan.

I övrigt så har jag än så länge klarat mig från att göra tjänstefel igen, jag har kommit ihåg att fylla termosen med kaffe innan avfärd.

Sandningen till gården och vägen fixade jag för nån dag sen, 180 liter blöt sand väger mycket.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra att du sandat så du slipper "slida" i sidled...

2009-11-22 @ 19:11:32
Postat av: Matte

180 kilo sand är ungefär vad man får in i sandboxarna på IORE inför varje tur. Sluta gnäll =P

2009-11-23 @ 11:03:08
URL: http://lokforarjavel.blogg.se/
Postat av: Martin

180 liter sand motsvarar c:a 340 kilo, så det var lite mer än vad som rymms i IORE..........

2009-11-23 @ 18:08:55
URL: http://ospa.blogg.se/
Postat av: Matte

Läste fel på liter och kilo =P Men jag skulle tro att vi skulle kunna packa in ungefär 160 liter sand, 8 sandboxar totalt och ungefär 20 liter per box, sådär på en höft ungefär.

2009-11-30 @ 18:54:00
URL: http://lokforarjavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0