Premiär...

...för växling i Vitvattnet.

Till att börja med så går det lång tid mellan uppdateringarna, jag vet det, men då jag inte är någon "storbloggare" så får ni ha överseende med detta.

Åter till rubriken. När det var dags för avgång från Haparanda idag så fick jag svar att ett banarbetsfordon hade havererat mellan Lappträsk och Vitvattnet och dom ville ha hjälp av mig att få det till Vitvattnet, mina alternativ var att göra det nu eller vänta jättelänge på någon annan. Jag for för att få det undanstökat.

Det visade sig att en STOR hydraulslang hade gått av och på så sätt slutade hela fordonet att funka.

I övrigt så blev jag godkänd som förare på våra nya lok till ståltågen i morse och min första tur med dessa går på lördag.

Vad annars, jo sommaren har kommit åter och jag njuter av den behagliga värmen, men snart så är väl den olidliga hettan tillbaka och då lider jag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0